suseniCu un deficit bugetar de 7 miliarde de lei anul acesta, nici vestea alocării unui nou microbuz școlar pentru transportul elevilor nu pare să mai fie una atât de îmbucurătoare pentru edilul comunei Suseni, Doru Radu. Primarul își motivează reticența în a se bucura prin faptul că mașina care va sosi de la Guvern presupune noi cheltuieli pentru a putea fi pusă în funcțiune, ori tocmai lipsa banilor este principala problemă a administrației pe care o conduce.
”La momentul actual, nu vă pot spune ce fac cu microbuzul școlar pentru că nu știu cu ce bani voi reuși să-l pun în funcțiune. Pentru a putea transporta elevi, microbuzul ar trebui să dețină anumite licențe, să angajăm un șofer căruia să-i plătim salariul și care să urmeze niște cursuri speciale, pe care tot Primăria ar trebui să le plătească, plus combustibilul pentru transport. Când am primit microbuzul celălalt, punerea în funcțiune ne-a dus cam vreo 100 de milioane de lei vechi, ori noi nu avem acești bani în bugetul local”, ne-a declarat primarul Doru Radu. Administrația locală are prevăzut pentru anul acesta un buget de aproximativ 28 de miliarde lei (fără sumele alocate sectorului de învățământ), iar principala problemă este reprezentată de faptul că autoritățile nu pot asigura cofinanțarea pentru proiectul de reabilitare și modernizare a școlii primare din satul Țuțulești, derulat cu fonduri POR. Cofinanțarea autorităților locale se ridică la aproximativ 2 miliarde de lei, dar în bugetul local a putut fi prevăzută suma de doar 300 de milioane de lei vechi pentru susținerea proiectului. În situația creată, investițiile derulate cu fonduri externe sunt singurele care mai pot fi demarate pe plan local. În luna ianuarie, autoritățile locale au depus la Consiliul Județean Argeș mai multe proiecte cu finanțare pe OG 28, principalele obiective vizate fiind reabilitarea rețelei de alimentare cu apă și asfaltarea a cinci drumuri comunale.