Tipărire

acorÎntr-un punct de vedere transmis premierului Florin Cîțu, președintele Asociației Comunelor din România, Emil Drăghici califică drept „nejustificate” afirmațiile unor politicieni din arcul guvernamental referitoare la Programele Naționale de Dezvoltare, instrumente prin care în ultimii ani au fost finanțate o serie de investiții publice, în special în infrastructura rutieră și cea de utilități.

Președintele ACoR transmite autorităților centrale că „nu putem rămâne impasibili la reacții și aprecieri total nejustificate, lipsite de rațiunea lucrului bine făcut pentru dezvoltarea colectivităților locale, ce vin din partea unor politicieni iscusiți doar în arta denigrării și în desconsiderarea Programului Național de Dezvoltare Locală, etapa I și etapa a II-a, condamnând public și fără rezerve obstinația, nonșalanța și lipsa de scrupule a acestora, jignind primarii și implicit alegătorii lor, cei care poartă răspunderea, în fața legii și a cetățenilor, pentru actele și faptele lor”.
Președintele ACoR Argeș, Ion Dumitru, primarul din Albota, se declară și el în asentimentul lui Emil Drăghici: „PNDL 1 și PNDL 2 au fost cele mai de succes programe de dezvoltare locală care au existat vreodată în România. Pe aceste programe s-au asfaltat drumuri, s-au introdus rețele de apă și canalizare la sate, s-au construit unități medicale și de învățământ și multe altele. Practic, prin aceste programe satul românesc s-a modernizat în ansamblu. Iar de aceste investiții nu au beneficiat doar primarii PSD sau PNL. Aceste investiții au fost în beneficiul comunităților. Ce nu înțeleg cei de la USR-PLUS este că totul s-a decontat pe facturi, la Ministerul Dezvoltării, pe bază de lucrări executate și verificate. Nu s-a cheltuit niciun leu aiurea. Așa că ceea ce declară domniile lor este, ca să mă exprim elegant, în necunoștință de cauză.”, spune primarul din Albota.

Compartiment de asistență medicală în cadrul ACoR Argeș
La finele lunii august a avut loc ședința ordinară semestrială a Consiliului Director al ACoR Argeș. În cadrul reuniunii a fost analizat modul de funcționare al Compartimentului de Audit public intern și a celui de Urbanism. De asemenea, s-a hotărât înființarea Compartimentului de Asistență medicală. ”În cadrul acestui compartiment vor fi angajați asistenți medicali, care-și vor desfășura activitatea în special în școlile din mediul rural. Noi apreciem că este o măsură mai mult decât bine-venită, mai ales în această perioadă în care ne confruntăm cu pandemia. Deja trei comune, Schitu-Golești, Godeni și Micești, prin hotărâri de consiliu local, și-au dat acordul privind finanțarea, în comun, prin intermediul unei contribuții către ACoR, a unei astfel de activități, așa că deja vom scoate la concurs un prim post de asistent medical, care își va desfășura activitatea în aceste localități, prin rotație. Ideal este ca mai multe comune apropiate să se grupeze, pentru a beneficia de serviciile aceluiași asistent.”, detaliază Ion Toader, președinte executiv al ACoR Argeș.
În cadrul aceleiași reuniuni s-a mai stabilit înființarea unei comisii care să studieze oportunitatea achiziționării unui spațiu ce va fi folosit ca sediul al ACoR Argeș. De asemenea, s-a hotărât înființarea unui Grup al primarilor din Argeș pe aplicația mobilă Whatsapp, prin care informațiile primite de la structura centrală a Asociației (amendamente propuse la diverse legi, hotărâri de guvern, dezbateri în cadrul filialelor etc) să fie transmise concomitent tuturor membrilor ACoR Argeș.